fredag 4. november 2011

Heist Society av Ally Carter

"When Katarina Bishop was three, her parents took her to the Louvre ... to case it. For her seventh birthday, Katarina and her uncle Eddie traveled to Austria ... to steal the crown jewels. When Kat turned fifteen, she planned a con of her own - scamming her way into the best boarding school in the country, determines to leave the family business behind."


Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å skrive noe om denne boken før jeg hadde lest bok to som er ute nå, slik at det ble en slags serie-review, men siden jeg ikke har noen planer om å kjøpe så mange bøker på en stund før jeg har lest alle de som faktisk står å venter på meg nå, så må jeg nesten skrive noe om denne boka før jeg glemmer den helt. Ikke at den er glembar da, den var ikke så værst faktisk. 

Katarina har da vokst opp i en familie med svindlere og tyver, når hun blir femten bestemmer hun seg for å forlate den delen av livet og satse på en bra utdannelse, men når fem verdifulle malerier blir stjålet fra en særdeles creepy kar så er det faren hennes som får skylden, regardless om det faktisk var han som har gjort det. Katarina ender opp med å forlate skolen for å hjelpe til med å finne de forsvunnede maleriene og det er slik egentlig hele boka starter opp. Se for deg Oceans 11 med tenåringer liksom. 

Katarina er ei tøff jente som er litt utenom det vanlige, det samme er vennene hennes, og jeg gleder meg til å lese oppfølgeren. Serien passer kanskje bedre til jenter i tidlig tenårings stadiet, men det har jo aldri stoppet meg før :p

Denne får ✭✭✭✭!

- Siff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar