tirsdag 23. august 2011

Velkommen til min bokblogg :)

Ja, hvor skal jeg egentlig starte? Hadde håpet at jeg kunne ha delt denne bloggen med noen, slik at bøkene som blir beskrevet kanskje hadde blitt litt mer variert og innleggene hadde kommet litt hyppigere. Men alas, slik ble det dessverre ikke.

Jeg har lest bøker så lenge jeg kan huske, jeg elsker å gå rundt i hyllene hos bokhandlerne, titte i nettbutikker etter bøker, og ser litt for mange videoer på YouTube av bokvloggere der. It's an obsession! Bruker alt for mye penger på bøker og har ikke tall på hvor mange jeg har i to be read hylla mi nå (ganske mange siden alle som er i hylla ikke er lest enda (de jeg har lest sendte jeg hjem til Steinkjer slik at jeg slapp å ha de med på flyttelasset når jeg flytta i sommer)).

Her kommer det til å bli litt forskjellig innpå etterhvert. Har ikke helt lagt opp noe system enda. Men siden jeg har andre ting å gjøre enn å bare lese bøker, kommer nok book reviewsene til å være en fin blanding av det jeg nettopp har lest og det jeg har lest tidligere.

Venter på pakke med bøker både fra cdon og i fra play nå, så da kommer det nok ett par In My Mailbox om forhåpentligvis ikke så alt for lenge også :)

Hmm.. what else what else..

Jo, jeg leser stort sett YA bøker, selv om jeg strengt talt ikke er en young adult lengre. Leser selvsagt andre bøker også, men ikke like hyppig som YA, som preger bokhylla mi så det synger etter. Grunnen til at jeg har falt for den sjangeren er vel fordi at når jeg leser så leser jeg for underholdningsverdien og ikke for å bli smartere eller å sitt å tenke å fundere. Høres kanskje litt overfladisk ut, men, sånn er det bare med den saken. Jeg leser også stort sett bare på engelsk, syns språket er mye bedre og oversettinger plager som oftest livet av meg.

Har garantert glemt noe nå, men har ett hav av tid til å komme på det igjen :)

Til slutt kan jeg jo dele linken til Goodreads profilen min. Der ser du en ganske god oversikt over bøkene jeg har lest (alle bøkene er selvfølgelig ikke der) og hvilken bok jeg leser fra øyeblikket. Det er jo lov å ta en titt og komme med ønske om en bok du vil ha en review på :)


-Siff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar