mandag 3. oktober 2011

Libba Bray - Beauty Queens



Jeg hadde så store forhåpninger til denne boka, noe som sjeldent er en bra ting egentlig. Store forhåpninger kan ofte føre til store skuffelser. Skuffelsen er kanskje ikke enorm, men den er fortsatt til stede.

Den startet egentlig ganske bra, lo høyt innimellom, for den er ganske morsomt skrevet og hele settingen er jo absurd. Men det ble så alt for alt for absurd etterhvert.

Det har tatt meg en liten evighet å bli ferdig med denne boka, og nå kan jeg endelig legge den helt fra meg og begynne på noe som gir meg litt mer. Kutta ned denne boka med hundre sider så kanskje jeg kunne ha digga den, men as we speak så vil jeg kalle den en ganske "meh"-bok.

Den handler jo da om en gjeng beauty queens (obviously) som etter en flykrasj befinner seg på en "øde" øy der de må sloss mot digre sære slanger som prøver å spise dem og hvor de innimellom blir høye på bær som ikke burde ha blitt spist. Alt er skrevet på en morsom måte og alt det der, men det ble bare for mye tull etterhvert.

Allikevel skal den få så mye som to stjerner av meg, for den er ikke bare crap. Og det kan godt hende at min lesesperre for tiden har overskygget hvor morsom boka er. Man må lese rett bok til rett tid..

-Siff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar